Basiskookboek 100% suikervrij

• 15 feb 2014
Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Het 100% Suikervrij Basiskookboek is een goed basisboek voor beginners in de suikervrije keuken. Vol goede tips en easy recepten.

Dit is alweer het tweede kookboek van Carola van Bemmelen van www.sugarchallenge.nl. Haar eerste boek '100% suikervrij in 30 dagen' zorgde al voor veel 'sugarchallengers', mensen die suikervrij proberen te eten om zich fysiek beter te voelen. Ook in het Basiskookboek legt van Bemmelen nog eens uit welke invloed suiker op je gezondheid en je gewicht heeft. We eten dagelijks veel te veel suiker, wat volgens van Bemmelen o.a. leidt tot overgewicht, diabetes type 2 en overmatige schimmelvorming in de darmen (zoals candida). Na deze uitleg volgen bijvoorbeeld 'tips voor het afbouwen van jouw suikerconsumptie' en 'suikervrij shoppen doe je zo'. Super handige informatie voor mensen die dat nog niet weten. Zelf eet ik al jaren bijna volledig suikervrij en lees ik dus niet veel nieuws meer, maar dat is logisch.

We eten veel te veel suiker!

Daarna volgen meerdere hoofdstukken met goede recepten. Praktische tips voor ontbijt, lunch, diner en snacks. Er staan veel fijne recepten tussen die ook niet al te moeilijk zijn. Bijvoorbeeld een suikervrije tiramisu (wel met honing), ontbijtrepen en pompoenhutspot. Achterin vind je nog een handig overzicht van producten en hun glycemische index en glycemische lading. Conclusie, wil je je suikerconsumptie gaan afbouwen en weet je nog niet goed hoe je dat moet aanpakken? Dan is dit boek zeker een aanrader.

de Gezonde Kok

de Gezonde Kok

De Gezonde Kok eet al jaren zonder suiker, gluten, lactose en e-nummers en verbaast vriend en vijand met de lekkerste maaltijden en tussendoortjes. En alles staat 'in no time' op tafel. Laat je inspireren op deze site en eet smakelijk (en gezond)!